11 maj 2017

Lite nytt som jag sytt

Tänkte jag skulle visa er några bilder från vardagsrummet nu när ett av syprojekten från skolan blev klar och hittade sin plats i soffan. Har alltså sytt den beige-vita flagginspirerade dynan. Min bloggande skolkompis Johanna (klick) hade sytt en liknande till vårt renoveringsprojekt och jag tyckte att en sådan skulle passa hemma hos oss också. Den var rolig att sy och bara jag får min egen symaskin reparerad ( jo, den kom äntligen fram nu när sommarringarna släpades fram ur förrådet) skall jag producera flera liknande. Den passar så bra där bland mina Lexington- och Riviera Maison-dynor.





Visst har vi ett konstigt väder här i vårt land? Skulle just ta min kaffekopp och gå ut i solen och sitta en stund men det hann igen börja snöa innan jag hann ut. Hoppas verkligen att detta tråkväder snart tar slut och att vi får börja njuta av sol och värme. I dag blir det ännu träff med barndomsvännerna och det är alltid lika kul att träffas. På kvällen bänkar vi ESC-freakar oss framför teven för då kommer den andra semifinalen. 

Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...