22 maj 2017

Hälsningar från Tallinn

I helgen besökte jag vackra Tallinn med mina fd arbetskamrater. Vi möttes av + 25 grader och en stad som var några veckor före oss när det gäller grönskan i naturen. Vi hade bokat övernattning på hotell Euroopa vilket visade sig vara ett mycket trevligt hotell alldeles vid hamnen. En del av rummen hade utsikt över den vackra gästhamnen och själva hotellrummen var stora och snygga. 
På kvällen när vi kom fram gick vi och äta på en italiensk restaurang och strosade sedan ner till rådhustorget där vi satte oss på en terrass och njöt av varsin drink.

Takdekorationer i matsalen på vårt hotell


Nästa morgon startade vi med en rejäl hotellfrukost och sedan begav vi oss till stan för lite shopping. Även denna dag fick vi njuta av både värme och sol och vi satt på terrasser och hade det trevligt tillsammans. Innan vi gick till båten igen, plockade vi med oss våra resväskor som vi lämnat på hotellet. 



Båtresan hem var rena drömmen. Havet var nästan spegel blankt och vi satt ute i solen hela resan och pratade, skrattade och hade trevligt tillsammans (som vi brukar). Vi åkte med den nya snygga MegaStar och kom hem med den lite äldre Star. Mega Star var vekligen superfin och var grymt imponerad av både den och den nya terminal 2 i Västra hamnen. Så fin. Luftig, modern och snygg. Och doftade riktigt nybygge...


När jag kom hem överraskade min kära man mig med en för tidig födelsedagspresent- en ny laptop, som jag verkligen behövde. Försöker nu sitta och lära mig hur den fungerar och skall flytta över allt från min gamla så småningon. Eller inte allt men det jag behöver för jobb och blogg. 

Önskar er alla en härlig måndag. Jag har skoldag idag, sista veckan skola innan sommarlovet börjar för min del. Sedan är det dags att planera 100-årsfest..

Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...