31 maj 2017

Festplaneringen i gång

Just nu håller jag på med festförberedelser. Om några veckor skall det bli 50 + 50 -årsfest hos oss och planeringarna är i gång. Det är mycket som skall planeras och inte minst servering, som ju inte är min starkaste sida. Jag har redan kommit ganska långt med dekorationer som ju dess värre är något jag kunde hålla på med alla dagar. Jag är den typen som planerar bra i god tid men som trots det alltid är klar i sista minuten. Så när jag nu är hemma om dagarna, försöker jag alla dagar fixa något inför det stundande partyt. 


I dag för exakt 4 år sedan firade vi dotterns dimission då hon blev färdig hästskötare. Hon har allt sedan dess jobbat och trivts jättefint men dock inte haft ett heltidsjobb. Fr o m i morgon jobbar hon på ett nytt stall och det verkar vara helt toppen. Kan tillägga att det inte är helt som vanliga jobb, när man jobbar med hästar på ett stall. Oftast är budgeten ganska tajt när det gäller löner och likaså arbetstimmar. Det finns många hästgalna småflickor som utan att blinka kan och vill göra lite hästjobb helt gratis mot att få rida lite. Därför erbjuds det sällan heltidsjobb med BRA lön åt utbildade hästskötare.  Men nu äntligen hade hon tur...

Bilderna är från dotterns dimissionsfest

Så idag skall jag baka lite grann. Och dessvärre är det regnväder och jag och sonen nyser i kapp av allt pollen som trots regndagar, flyger omkring.  Lovar berätta mer om festen och dekoreringarna i ett senare skede. 

Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...