27 maj 2017

Det blev grönt

Har ni märkt hur grönt det blivit ute ett- tu -tre? Ljuvligt. När jag klippte buskarna ute på gården, tog jag faktiskt in lite kvistar bara för att få se bladen spricka ut. De är så skira och vackra. Tycker det är härligt att ha lite gröna kvistar inne när vi inte njuter så värst annars av dessa pollentider. I går var det första dagen allt visade sig ha gult pollen på sig, fast sonen nog redan i två veckor lidit ganska mycket av detta. I mitten av juni skall vi ha 100-årsfest här hos oss och jag hoppas innerligt att pollentiden är över då.  Även tallens.. Vi har nämligen massor med tallar i skogen invid terrassen och vi kommer högst antagligen att ordna serveringen utomhus - inte kul ifall tallen börjar skräpa just då, den är ju så jobbig!




I går kom det här i Södra Finland några ordentliga regnskurar som verkligen rensade luften och tog bort lite pollen. Önskar er alla en härlig helg. Tyvärr tycks inte solen skina från någon klar himmel på ett par dagar men vi får väl försöka njuta ändå. 

Lotta


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...