18 apr. 2017

Sovmorgnar

Vilket skönt påsklov det varit. Trots ledigt har det inte blivit så långa sovmorgnar eftersom jag alltid vaknar väldigt tidigt. Har en inbyggd väckarklocka i mig som kanske låter mig sova lite senare efter fyra-fem lediga dagar. Men jag klagar inte, man hinner ju med så mycket mer när man stiger upp tidigt. Brukar ni kunna sova länge på helger och lov eller vaknar ni lika tidigt som under vardagarna?




Älskar att krypa ner i en snyggt bäddad säng. Jag har alltid varit väldigt noga med att dagtäcket skall vara på sängen, men nu har jag lärt mig bädda på ett nytt sätt med två täcken, så att det blir väldigt snyggt att se ut och då behövs inget dagtäcke. Ibland kanske man köpt vackra påslakan och så är de synbara endast under natten och det är väl lite synd. Kika in här i morgon så skall jag lära er hur man gör för att bädda snyggt med två påslakan.

Ha en fin tisdag,

Lotta


2 kommentarer:

  1. Jag älskar sovmorgnar! Jag är nog oftast den i familjen som kommer sist ner på morgonen (på lediga dagar)...

    Vad gäller "bäddning"...är jag urusel, bäddar sängen bara om vi har gäster och det finns en risk att de tittar in i vårt sovrum. Tvingar inte heller barnen att bädda...vill inte bli som min mor i tiderna, kommer ihåg en massa argument jag hade till varför jag inte bäddade min säng (fniss...).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Johanna! Härligt att du kan sova längre på morgonen... jag skulle gärna göra det men... Orsaken varför jag vill att sängen är bäddad och dagtäcket på är för att a) vår 16-åring har kompisar på besök och de brukar sitta på vår säng och spela PS. Många av dem har hundar och jag vill absolut INTE ha hundhår i sängen... b)jag är lite av en pedant. Kan nog lämna den obäddad ibland men om allt annat är städat (om det är en sådan dag ;) ) så blir jag störd av en obäddad säng fast jag inte ens ser den (vi har alla sovrum i övre våningen). Fast det sägs ju att man inte skall bädda sängen eftersom det är bra att den luftar sig efter nattens sömn..

      Radera

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...