9 apr. 2017

Vårmässan 2017

Att gå på den årliga Vårmässan i Mässcentrum har blivit något av en tradition. Tror jag varit på mässan i minst 10 år och alltid är det lika roligt att låta sig inspireras av allt det färggranna som dyker upp till våren. Underbara trädgårdsarrangemang och vackra blomsteruppsättningar, mycket ekoprodukter och jordnära färger i inredningsdetaljerna. Man önskar att ens egna fingrar skulle vara lite grönare då jag så gärna skulle vilja köpa hem av blomlökarna och de andra grönväxterna som finns till salu. I år var tulpanerna välrepresenterade och jag bongade in många, för mig, helt nya sorter...











För mig var " Täällä pohjantähden alla" - det allmänna dekorationsområdet, det jag gillade allra bäst. Där fanns en liten vatten damm runt vilken det fanns ljuvliga blomsterdekorationer. Där fanns bänkar och andra sittplatser runt så man kunde verkligen sitta och njuta. På den lilla dammens kant stod en kvinna och spelade tvärflöjt medan en man accompajerade henne på piano. Så vackert. På samma område fanns en grotta vilken man kunde gå igenom. Golvet och väggarna var täckta med mossa och lingon och blåbärsris. Från taket hängde det blommor och annat och det hela var endast lite upplyst men endast några små ljuskällor. Det doftade skog och när man i bakgrunden hörde flöjten blev det nästan som om man dök in i en sagovärld. Helt fantastiskt.

Igen fanns det även en massa godheter att smaka på; ostar, salami, te, kaffe, choklad, karelska piråger och massa annat. Årets mässa var återigen en riktig start på våren och ifall di inte ännu besökt mässan hinner du ännu göra det i dag efter att du varit och röstat.

Ha en riktigt skön söndag,

Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...