16 apr. 2017

Påskmiddag hos mormor

Vi var på påskmiddag hos min mamma i går och maten hon bjöd på var så god. Vi blev bjudna på ljuvligt god mat och jag åt så jag höll på att spricka. Till förrätt vad det ägghalvor med lax, och huvudrätten bestod av gott kött, vitlökspotatis och kokta grönsaker. Till efterrätt hade mamma gjort egen vaniljglass som var ljuvligt god. Den åt vi med mosade hallon. Efter middagen blev det givetvis egghunt och det blev tre stora korgar fulla med chokladägg och annat gott. Som kaffe bjöds det på Irish Coffeé, som bara är så gott samt prinsesstårta, mums!





Idag har vi bara slöat. Kom just hem från en liten skogspromenad och jag höll på att frysa öronen av mig i kylan och den kalla vinden. Nu tror jag att jag stannar inomhus resten av dagen och bara myser.

Ha en skön söndag,

Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...