6 apr. 2017

Kristallkronor i alls sin prakt

Ibland när man sitter och kollar igenom inredningstidningar kan man ju inte låta bli att önska att man hade ett hem där det passade in kristallkronor av något slag. Jag gillar dem verkligen  när de hänger i ett hem där de passar. I vårt hem skulle de dock inte göra det. Blev så sugen på att dem att jag kikade in på några sidor på nätet som säljer kristallkronor och satte och drömde ett tag. När man talar om kristallkronor, tänker man rätt ofta på dammiga gammaldags kronor som hänger i taket hos några gamla släktingar, men nuförtiden finns det verkligen snygga kristallkronor som jag gärna hade i mitt hem. Vad säger ni om dessa lite mer moderna varianter? 


De luxe white

Oscarskrona badrum

Tingeling
Den första, De luxe white, kan jag definitivt se hos oss i tex vardagsrummet, ifall jag gillade taklampor överhuvudtaget. Jag är ju, som många av er vet, "allergisk" för mycket ljus. Vi har mest små bordslampor som ger belysningen. Jag har dock hängt upp en ful plafond i vardagsrumstaket på mina vänners (och familjens) begäran. Den andra är en kristallkrona som är tänkt för badrum, Oscarskrona. Ifall jag hade ett stort ljuvligt badrum skulle där definitivt hänga denna skönhet. Den är vacker fast den inte är för dramatisk. Och den tredje, Tingeling, är ju en som faktiskt kunde passa i vårt sovrum- som det är nu!
I inredningsskolan har vi lärt oss att det skall finnas minst 7 ljuskällor/rum. Hos oss är vi långt ifrån det men jag försöker lära mig att ha mer belysning på. Hur har ni det med belysningen? Har ni sju ljuskällor/rum i ditt hem?
Bilder: Krebs.se

Önskar er alla en fin torsdag!

Lotta


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...