11 apr. 2017

Fest och vardag med PartyLite

Blev inbjuden till en Fest och vardag med PartyLite - kväll som lät väldigt lockande. Anmälde mig och igår åkte jag dit tillsammans med en vän. På hemvägen kunde vi båda konstatera att det varit en kul kväll där vi fick många fina tips om hur man på ett enkelt sätt kan använda skålar, vaser, ljusglas och annat som man har hemma i skåpet, till att dekorera både till fest och till vardags. Det hela organiserades av tre PartyLite konsulenter och de hade bjudit in hortonomen Norah Thibault från Gröna Hörnan Gardendesign ,som stod för idéerna och dessa vackra arrangemang. Ni som vid det här laget känner mig, vet att jag gillar att återanvända saker samt att använda gamla saker på ett nytt sätt. Fick i går många nya tips på hur man bl a i inredningen och när man dukar lite finare, enkelt kan förvandla vilken pluttig lite vas eller skål till en underbar vacker bordsdekoration.


Norah berättade om fina "hjälpmedel" vår egen natur bjuder på som fint går att använda i blomsteruppsättningar och i bordsdekorationer, bl a blåbärsris och kvistar och blad från växter man kanske har i den egna trädgården. Norah gav oss idéer hur man kan utnyttja vackra gröna örter, grönsaker och frukter till en dukning. 

Hur hänger det här då ihop med PartyLite? PartyLite säljer förutom underbara doftljus även glasskålar och andra produkter som man använder olika sorters ljus i. Vi blev visade hur fint dessa går att använda som bordsdekorationer tillsammans med blommor, frukter och örter. Det är verkligen bara att låta fantasin flöda. Här användes brysselkål, rödlök, vitlökar, blomkål, broccoli, citroner, bönor, spagetti och som jag redan nämnde, olika sorters örter i kruka. 







Det var en riktigt trevlig kväll och vi som var på plats blev inspirerade till tusen på att försöka fixa vackra arrangemang och dekorationer. Hoppas ni läsare också fick någon ny idé när ni läste detta inlägg. Kommentera gärna om du har någon egen vink när det gäller detta ämne. Ha en fin tisdag,

Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...