19 apr. 2017

Enkelt och snyggt bäddningstips

 Igår berättade jag att jag hade lärt mig ett nytt smart sätt att bädda sängen så att den blir snygg och prydlig UTAN dagtäcke. Ni vet hur det är jobbigt att bädda med två påslakan så att det blir snyggt. När ni gör på det här sättet behövs inget dagtäcke alls och era fina påslakan blir som ett dagtäcke samtidigt. Nu råkar mina favorit-uggle-påslakan vara lika på bägge sidor men denna bäddning blir ännu finare ifall den ena sidan är av annan färg


Bred ut det ena påslakanet på tvären i fotändan av sängen så det täcker hela sängen

Vik det andra påslakanet ovanför så att de möts på övre kanten

Sätt kuddarna där du vill ha dem

Klart. Snyggt va? Om du vill ha att det övre påslakanets vikning blir framför kuddarna så där maffigt och fluffigt, låter du det nedre påslakanet hänga ner lite i fotändan.

Till sist kan du slänga dit dagtäcket. Sätter gärna dit det för vissa tonåringar som under dagens lopp kanske sitter där och spelar PS med hundägande kompisar ( inga hundhår i sängen, tack ;))


Testa hemma hur enkelt det är, jag lovar att du gillar det. Ett minus finns det - det är det att du på kvällen inte bara kryper ner under täcket eftersom du måste svänga på dem innan du lägger dig, men det är väl en värdslig sak- viktigare är det att det blir vackert för ögat  ;)

Ha en härlig onsdag,

Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...