28 apr. 2017

D i y - Syprojekt nr 2

Mitt andra syprojekt i skolan blev en påse av jutetyg. Själva påsen var ett h.....e att sy eftersom det luddade så och jag trodde minst sagt att jag skulle få en astma-attack  där jag satt. Påsen blev rätt så stor och det visade sig att den inte hölls och stå så jag beslöt mig för att måla den. Använde vit målfärg som jag blandade med lite vatten. Den fungerade bra och påsen blev lite stadigare och dessutom luddar den inte nu mer. 


Råkade hitta ett band som jag tänkte kunde passa fint och sydde det på min påse. Hade nästan hellre sytt för hand bandet men min lärare tyckte att jag skulle sy med maskinen. Gissa om det var jobbigt att få påsen under symaskinsfoten, styv och stor som den är?




Är riktigt nöjd med syarbetet och det är bara så kul att sy. Vi är alla grymt ivriga och vi hinner inte ens ha kaffepaus när vi arbetar med våra projekt. Igår påbörjade jag mitt tredje arbete och  det får ni se nästa vecka. Skulle gräva fram min egen symaskin från uteförrådet men det visade sig att den är bakom våra vinterringar så den får vänta till ringarna byts...

Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...