1 mars 2017

Listan om mig

God morgon på er alla!

Det finns en lista som snurrat runt på många bloggar under den senaste tiden och tänkte att jag väl kunde göra Listan om mig, jag också. Många av er känner mig personligen och andra har följt med mig sedan första början ( från 2008 ) så ni vet kanske lite om hurudan jag är men.... här kommer mina svar på frågorna i Listan om mig!



Hur gammal är du? Jag är 49 år. I sommar skall det firas...


Hur gammal känner du dig? Jag känner mig definitivt inte som en just 50-åring. Utan mer som 30. När man har jobbat hela sitt liv med barn och har tre egna håller man sig säkert på "barnslig nivå" hela livet (hoppas jag)
Vart bor du? Jag bor i Finland och i en liten stad som heter Grankulla och här har jag bott nästan hela mitt liv. Flyttade hit som 3-åring. 

Vad har du gjort idag? Idag har jag ännu inte hunnit med så mycket för klockan är bara 10.00. Har dock druckit två koppar kaffe, ätit en joghurt, först sonen till skolan, läst Husis och tittat på Pointless i teve. Mannen är ledig hela veckan så det har blivit lite mer slappa morgnar under denna tid.
Sommar, höst, vinter eller vår, vilken föredrar du? Varför? Är en riktig sommarmänniska (säkert pga av att jag är född på sommaren). Avskyr höst och detsamma gällde våren under en väldigt lång tid (tror det var dagisjobbet som fick mig att avsky våren då det är blött, regnkläder, sand och blött under en väldigt lång tid-oftast). Har faktiskt börjat gilla våren nu och känner att jag längtar så smått til den årstiden nu. Vintern tycker jag om sådär, jultiden är bäst, sen väntar jag på sommaren igen ;)


Är du beroende av något? Är säkert beroende av min telefon ( usch, känns hemskt att medge det men jag gör allt med min telefon; fotar, some (Fb och Insta), e-post- ja allt. Är nog också beroende av godis som jag skulle kunna leva på ( vilket även märks  ;)  ). Och min familj... är litet av en hönsmamma. Måste också se på alla Beck- och Wallander-filmer fast jag sett dem tusen gånger tidigare och så är jag (och dottern) mycket beroende av Mello och allt som berör detta ämne.

Var i världen skulle du vilja befinna dig just nu? I Grekland, vill bort från detta våta och gråa. (fast om bara 159 dagar, 18 timmar, 10 minuter och 15 sekunder är jag där igen)


Vad är du på för humör just nu? Ganska bra faktiskt. Igår i skolan tapetserade vi samt målade och jag hade grymt sjuk kropp hela kvällen och i natt men känner mig ok idag- vilket jag är glad för. Lite retar jag mig på traktorn som håller på och plogar bort allt slask utanför vårt hus. Han har kört förbi så många gånger med sin pipande traktor att vi säkert inte mer har asfalt på marken och pipandet (som hållit på i 40 minuter minst) ger mig smått huvudvärk. Inget kvällsprogram i dag vilket är skönt.
Vilket är ditt favoritgodis? Allt utom fruktgodis. Älskar choko, lakrids och salmiak. Vill alla kvällar njuta i soffan med lite godis...tyvärr!


Vilken är din favoritaffär? Älskar Cobello som säljer Riviera Maison, tycker om Ikea där man hittar allt möjligt, Lagerhaus i Stockholm samt olika nätbutiker.
Är du en morgon- eller kvällsmänniska? Nog en kvällsmänniska fast jag nog är ganska pigg också på morgonen. Tycker om att sitta ensam kvar och titta på teve eller pynja med annat efter att alla andra redan lagt sig. Kan bra sitta uppe till tolv eller ett på natten...


Har du blivit sydd någon gång? Jo, efter tre förlossningar varav två var kejsarsnitt, efter en bråckoperation samt då man tog två provbitar från min arm i samband med undersökningen av min hudsjukdom.

Vem gjorde senast något extra speciellt för dig? Ja, det händer ganska sällan faktiskt, i alla fall sådant som man skulle speciellt minnas. Det var väl kanske min mamma som överraskade mig med en bukett blommor. 
Är du blyg? Nej. Eller det beror på vad det handlar om... Men inte t ex att tala inför publik...
Vad heter du i andranamn? Ingeborg- vilket kanske ni som följt med mig och bloggen ett tag räknat ut. Bloggen hette tidigare alltså Hemma hos Ingeborg ! Inget namn jag gillar speciellt men eftersom det är ett namn som går i släkten så är jag väl tvungen att dras med det ;)


Vill du gifta dig? Nej, jag är redan gift sedan 23 år tillbaka
Har du något smeknamn? Nej, det har jag inte. 
Så där ja, nu vet ni lite mer om mig. Om du vill får du gärna haka på denna lista och skriva lite om dig själv på din egen blogg.. Ha en trevlig onsdag ni alla och kommentera gärna här på bloggen ;),


Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...