18 feb. 2017

Nya färgskalor med kalkfärg

Ni kan inte tro hur modig jag blivit !
Ja när det gäller färger alltså! Skojar nog lite, men efter att ha haft alla möbler vita har jag mer och mer börjat vänja mig vid tanken på att få lite mörkare nyanser i vårt hem. Därför har jag målat lite under veckan. Jag köpte en burk men träbets som jag förvandlat några saker mörkare med och så köpte jag min första burk kalkfärg. Alla pratar ju så mycket om dem och jag har en längre tid velat testa dem. Nu köpte jag då en burk och har idag målat en gammal antik kommod. Den var tidigare vit och är nu en spännande grå nyans.




Jo mer färg än detta är jag inte ännu redo för, men kanske lite senare eftersom jag verkligen gillade att måla med kalkfärgen. Såg dessutom att det fanns några helt supersnygga färger ( ja alltså RIKTIGA färger) som jag kunde tänka mig att måla något med. Det återstår bara att se hur starka färger jag kan välja...Visar senare hur min nymålade kommod blev att se ut som färdig.

Önskar er alla ett skönt veckoslut. Tänkte jobba lite nu men tror minsann att jag går ut på en snabb promenad. Ha det så bra,

Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...