22 feb. 2017

En fika i solskenet

Vi firar sportlov. Mannen och sonen ledig medan de andra två vuxna barnen har lite utspridda lediga dagar. Jag försöker jobba lite mellan varven men även hinna njuta av ledigheten med dem. Vi har egentligen inga planerade program utan vi tar dagen som den kommer. I går hade vi ett underbart solsken hela dagen och då gick jag tillsammans med den sportlovslediga sonen på skogspromenad. Vi är nog så lyckligt lottade att vi har en underbar skog 100 meter från vårt hem. Vi packade med oss liten matsäck och gick omkring i skogen och njöt.


Vi hittade en perfekt plats i skogen i solen där vi bredde ut våra sittunderlag och satte oss ner och njöt av varm choklad och smörgåsar. Fåglarna kvittrade och det var riktigt varmt och skönt. Vi satt och pratade och bara njöt. Det var så härligt.










Ibland behöver det inte vara så mycket speciellt för att man skall njuta och må bra. Vi bestämde, sonen och jag, att vi skall försöka ta flera små fikastunder ute i solen under denna vecka. Och nu börjar jag redan längta till att vårsolen skall börja smälta snön på vår terrass så att jag kan sitta där och jobba samtidigt som jag kan njuta i solen.



Solen skiner himlen är blå vad det är skönt att leva då...... (sång)


Ha en härlig dag,

Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...