18 jan. 2017

Tatueringar

Hos oss är det just nu mycket aktuellt med tatueringar. Vår äldsta son, 21 år, är en ung man som gillar att gå sina egna vägar (precis som sin mor). Han sysslar mycket med musik och har redan länge producerat egen musik. Han är mycket modemedveten och har en alldeles egen unik klädstil och han hoppas att i fortsättningen kunna kombinera sitt musik- och modeintresse. Och till dessa intressen hör dessvärre även snygga tatueringar som nu sakta med säkert dyker upp hos honom. Jag är ingalunda emot att han tatuerar sig, men hoppas att de skall vara snygga och eftertänkta. Vilket de ännu givetvis är. Som ung är man modig och man vågar göra saker som vi medelålders drar oss ifrån- skulle själv gärna ha en liten tatuering någonstans, kanske i form av ett ord (eller tre kära namn..)


Tatuering nr 1
Denna bild kom just på WhatsAppen.....

Just nu sitter han alltså på tatueringsstudion och får sin andra tatuering. Den här blir större och får färg (tror jag) och jag sitter här hemma och skulle gärna ha velat gå med, inte för att hålla honom i handen ;) utan för att se ifall jag själv skulle kunna göra detsamma. Man säger ju att tatueringar är eviga men ifall man efter ett antal år ångrar sig, vet jag ju att det finns ställen som kan ta bort dem. Högst antagligen kommer sonen att vara synnerligen nöjd med dessa men man vet ju aldrig hur ens liv kommer att se ut och om kan kanske tycker mindre om dem då.

Önskar er alla en fins onsdag. Har mått dåligt i två dagar, huvudvärk och allmän trötthet. Idag känns allt mycket bättre och jag har mycket jobb att göra. Visar bild på slutresultatet av tatuering nr 2 om  några dagar när sårskorpan försvunnit.

Lotta


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...