25 jan. 2017

Inredningsprojekt nr 2

I skolan har vi hållit på med inredning av offentliga utrymmen. Vi blev alla tilldelade uppgifter och jag fick som uppgift att planera och inreda ett spa, eller väntrummet till ett spa. Jag tycker att ett spa är ett ställe där man skall kunna slappna av och bara njuta. I mitt spa är väggarna målade i vitt och utrymmet är möblerat i vitt, rotting och olika nyanser av lila och pink. Väntrummet är beläget mellan receptionen och själva spa-avdelningen. Till väntrummet hör alltså ett omklädningsrum samt väntrum där man kan chilla före och efter sin behandling. I rummet finns flera lite större gröna växter. Mitt spa är alltså inrett i möblerna på kollaget här :




Här nedan ser ni en 2D ritning över väntrummet. Till höger är omklädningsrum och till vänster själva väntrummet. Man kommer in från höger och går till spa-avdelningen genom de dubbla glasdörrarna till vänster.  De vita bollarna mitt i bägge rum är taklampor och de små är spotlights...



Här ännu en bild. Det är en 3D bild snett uppifrån. Ett fönster och en dörr har bytt plats (?) och skivorna i taket är lampor som liksom är fastsatta i taket. Vid glasdörrarna skall de tunna lila gardinerna hänga (som syns på kollaget) men de syns inte heller på bilden av någon konstig anledning. De inplanerade möblerna finns ju inte på inredningsprogrammet, så de är "bara något ditåt", som ni säkert märker.

Önska er alla en härlig onsdag,

Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...