1 jan. 2017

Det nya året 2017 - min årskrönika

Gott Nytt År till er alla! 
Ett år har gått till ända och vi fick igår ta emot det nya året. Ett år som hoppeligen kommer att föra med sig många trevliga händelser och många fina stunder. Under året 2016 har det hänt ganska mycket. Tyvärr ser ni inte bilder på allt härligt som hänt under året men skall försöka beskriva det gångna året med några ord.

Januari:
Efter två månaders sjukledighet återvände jag till arbetet, jobbade hela månaden halvtid. Minstingen inledde sin skriftskola, Vi firade en 20-åring. På bloggen fick ni läsa om förändringen i vårt sovrum och det blev en hel del pyssel som målades i kromfärg. Inledde även med LCHF-diet som visade sig vara just det rätta för mig

Februari:
hade vi sportlov och firade en 15-åring. Det blev några fina sportlovspromenader i solsken och kallt väder.

Mars:
Vi åkte över till Stockholm för ett veckoslut. Sonen inledde sin civiltjänstgöring . Invigde vårens loppisbesök och började jobba som fristående hudvårdskonsult för Mary Kay. Gick redan nu och hade terrassfunderingar- ville ha nytt

April:
Vi hade en hemma hos- fotografering hos oss som resulterade i filminspelning senare på året - spännande. Det blev några nya väggtexter i vårt hem, denna gång på toaletten.  I hallen installerade vi ett par spegel-skjutdörrar.

Maj: 
blev kallad på intervju till inredare- utbildningen och vi hade en konfirmation i huset. Åkte även på övernattningsresa till Tallinn. Spenderade några sköna förmiddagar på stallet med dottern

Juni:
firade midsommarafton  på Borgbacken , badade och simmade i varmt sommarväder. Blev något av en Lexington-hysteri hos mej då jag insåg att jag bara m å s t e köpa några dynor...(blev ganska många.. )

Juli:
inledde månaden med goda vänners 50-årsfest, sökte nya pass, min syster kom på besök från Schweiz och  Vi hann med ett besök på Högholmen samt på Fölisön där vi inte varit på väldigt många år. Sörjde över att det inte blev någon resa till Åland för oss denna sommar. Så blev det dags för årets mest efterlängtade resa - till Kreta.Denna gång utan äldsta sonen som stannade hemma p g a jobbet.

Augusti: 
Vi njöt i Grekland och det blev många frappen och mycket god mat. Skola och arbete börjar igen. Börjar studera inredning och stortrivdes från första stund..



September:
Vi firar vår bröllopsdag med ett minnesrikt besök på restaurang och det blev några kräftskivor. Sade upp mig från mitt jobb ....

Oktober:
 .... jobbade ännu en vecka i oktober. Firade dotterns 24-årsdag och sökte skrivarbete för att jobba hemma. Träffade olika samarbetspartners till bloggen och sade upp mig från Casa-bloggarna. Äntligen fick jag en kamin till vardagsrummet, hade så länge velat ha en och nu står den där.

November:
Firade mannens 50-årsdag med en hotellresa till Tallinn samt genast samma helg firade vi farsdag. Hade bloggpass till Meidän Viikonloppu-mässan som var fin som alltid och började faktiskt lite i november redan förbereda julen. Var med skolan på studiebesök på Tikkurilas färgstudio vilket var en kul upplevelse.

December:
Hade filminspelning hos oss. Otroligt intressant och en kul upplevelse. Tiden på Casabloggen tog slut och Hemma hos Ingeborg- bloggen flyttade tillbaka till Blogger och bytte namn till Livingroom. Gjorde fint till julen och det blev pynt av lingonris och gran lite i varje rum. Firade julen med släkten och nyåret firade vi med att gå hela familjen och bowla och sedan och äta.


Ja-a, mycket har det hänt under året och som alltid minns man inte ens det som skett. Har nu gått i genom både kalender och blogg för att försöka fräscha upp minnet lite grann.
Tackar er alla som troget hängt med under detta gamla år och som följer med mig även på instagram. För er som inte ännu följer mig, hittar mig där på     lotta_livingroom.   Blir superglad om du även vill följa mig på insta.

Önskar er en fin start på detta nya år 2017.

Nyåskram från

Lotta







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...