3 dec. 2016

Min godaste senap

Ibland älskar jag att göra senap - som till jul. Har redan hunnit med två satser av denna goda senap som jag idag tänkte dela med mig reseptet av.

Lottas goda senap

2 dl senapspulver
2 dl socker
2 dl vispgrädde
½-1 tsk potatismjöl
2 dl ägg ( ca 4 ägg )
½-1 msk etikka
ca 1 tsk matolja

Blanda senapspulvret, sockret och potataismjölet i kastrullen

Blanda ägg och grädde och häll i kastrullen. Värm upp blandningen tills det börjar sjuda. Låt vara på plattan ca 1 minut, rör om hela tiden.

Tag kastrullen från plattan och ställ den i kallt vatten. Tillsätt etikkan och matoljan. Smaka!

En sats räcker till ca 4 små barnmatsburkar (eller andra, mina kommer från Ikea)


Denna senap har jag gjort redan många år och alltid får jag mycket beröm för den. Hoppas du också gillar den. Lycka till.

Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...