13 dec. 2016

Julstämningen börjar infinna sig

Idag firar vi luciadagen och det känns faktiskt som om vi snart har den stora dagen här . I år har jultiden varit lite annorlunda för mig. Jag som under flera års tid fått delta i julpyssel, julsång och ringlekar under denna tid på året har i stället njutit av att försöka fixa julstämning här hemma och verkligen gjort det med 100% iver. Här har nämligen redan för flera veckor sedan börjat hända saker och julmusiken hörs här dagligen. Brukar var och varannan dag dricka glögg samtidigt som jag jobbar vid datorn men försöker dock hålla mig borta från pepparkakorna som ligger färdigbakade och garnerade här på matbordet...  ;)


I morgon tror jag bestämt att vi skall ta in granen och klä den. Vi har ingen riktig gran så jag tycker faktiskt att den kan få stå i vardagsrummet hur länge som helst. Den strålar av den där härliga julkänslan som jag bara älskar. Idag är det sista skoldagen och vi skall ha årets sista presentation men efter det blir det vår egen lilla julfest med knytkalas. Ser riktigt fram emot det!

I kväll avslutas också utlottningen här på bloggen och då dras vinnaren. Ännu idag kan ni vara med. Länk finns i högerspalten , klicka på tävlingsbilden.Vinnaren utses i morgon.

Ha en fin luciadag,

Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...