14 nov. 2016

Meidän viikonloppu-mässan

Under helgen har igen en härlig mässa gått av stapeln, denna gång var det Meidän viikonloppu-mässan i Mässcentrum som samlade en stor mängd besökare. På mässan rymdes både Lemmikit, ELMA, Metsämessut ,Kädentaito, 55Plus samt Outlet Expo - mycket att se alltså. Tog dottern med mig och vi spenderade många timmar i en mycket inspirerande miljö. Vi fokuserade oss på Kädentaito-, Outlet Expo-  och Lemmikit- avdelningen. 



På flera ställen kunde man ana att julen är antågande och det är inte klokt hur jag dras till sådana ställen. Gjorde små juliga inköp från denna utställares stand. 



vv.jpg



v.jpg



Jag som alltid får leva med en lite jobbig rygg gillade denna fiffiga sits. Det var Humantool satula som jag provsatte och gillade massor. En sits som man sätter på den vanliga stolen och som ger dynamiskt stöd åt ryggen. Passar att sätta på bilsitsen, i kontorsstolen eller på resa. Ja till alla stolar där du sitter en lite längre stund. Fanns i många olika färger.



cccc.jpg



De populära Happylights-bollarna tycks fortfarande vara olidligt pop då man ser dem på varje mässa. Även här var det trängsel kring bordet av färgglada bollar och dottern hittade sin egen favoritkombo som nu pryder hennes rum ;). Likaså de ljuvliga bakredskapen från Iloinen keittiö som man önskade ha en hel drös av i sitt eget köksskåp. Man bara liksom vill baka när man ser dem hänga där....



ccc.jpg



På Kädentaito-sidan råkade jag se dessa fantastiska silversmycken som var gjorda av gamla skedar, gafflar och dyligt. Alldeles otroligt vackra och dekorativa. Känner ni igen några av skedserierna? Chippendale...?



cc.jpg



Även en hel hög med väldigt snygga och verkligt fint gjorda tvålar hittade jag, tvålar som var så vackra och såg så läckra ut att man lätt skulle ha velat stoppa dem i munnen. Fina, eller hur? 



c.jpg



Till sist besökte vi Lemmikit ( för att jag är allergisk och det kan vara bra att spara denna del till sist så man sedan kan springa med andnöd till bilen ifall det skulle behövas, hahaha) där det vimlade med katter, hundar, kaniner, fåglar, hästar, lamor, tjurar och många andra djur. Vi stod ganska länge bland alla barnfamiljer som invaderat just denna del av mässan och tittade på lamorna som ju bara är så söta och roliga. De hoppasde över hinder och var lekfulla och roliga att se på. Jag klarade mig utan allergier och vi avslutade mässan med en traditionell kopp kaffe och sedan gjorde vi en "must" sväng till meterlakrids-butiken som man ju inte kan gå förbi.



vvv.jpg



Väl hemma igen (med sjuka fötter)  kunde både dottern och jag konstatera att vi var nöjda med både våra uppköp och med mässan. Men massor av nya intryck är jag redo att ta itu men denna nya vecka som jag hoppas blir en bra en.



Kram,



nimmare.jpg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...