8 nov. 2016

Lite ljus i snöstormen

God morgon,



nu drunknar man igen i snön. Varför måste det komma så mycket, jag bara frågar? Gillar när det är vitt ute men inte då den blåser en piskande i ögonen som små isbitar och inte när man är tvungen att skotta sig fram på morgonen. Gillar inte heller att måsta gräva fram bilen varje gång man behöver den - annors är det ju kul med lite vitt på marken. :). Och idag har jag ännu ett jobbreleterad möte ute på flygfältet och måste köra dit ut i snöstormen... Nå, vad gör man inte för att kanske i framtiden få göra något man kunde tänkas gilla..



Igår var det igen inredningsstudier på kvällen och jag hade tänkt sätta en ljusslinga ut på trappan när jag kom hem på kvällen. Men då vi just nu håller på med byggarbeten i ett gammalt stall där det är kallt och då snön piskades av blåsten i ansiktet och jag frös som en isbit, gjorde jag det inte i går. I stället skall jag göra det idag - jo kanske lite tidigt tycker ni, jag också, men jag fick en sådan lust att lysa upp entrén hos oss lite grann. Och de är ju så fina att hänga ut då det är snö överallt. Skall även sätta lite grankvistar i krukorna. Lite mys i all denna snöpanik;))



a.jpg



aaaaaa.jpg



Även här inne lyser det ljusslingor lite här och där. De är så fina då de lyser om kvällen och visst är det härligt att bara mysa upp livet lite under denna mörka tid. Önskar er alla en härlig tisdag . I nästa inlägg blir det en liten utlottning (länge sedan senaste) så höll ögonen uppe.



 



nimmare.jpg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...