23 nov. 2016

Kanderade apelsinskal

Jag älskar apelsiner och just nu är de helt supergoda. Har burit hem en kass alla dagar och äter dem i samma takt, Ett år gjorde jag kanderade apelsinskal till jul och de blev verkligen goda. Minns inte ifall jag delade med mig av receptet då men det skall jag göra idag. 



a1.jpg



 



KANDERADE APELSINSKAL



Du behöver:



3-4 apelsiner



Sockerlag:



2 dl vatten



2 dl socker



Kandering:



1 dl socker



mörkchoklad ( om du vill doppa dem i choklad)



Gör så här: Tvätta apelsinerna och skala dem. Ta bort allt det vita inuti. Skär skalet i strimlor. Koka upp socker och vatten, lägg i apelsinskalen(strimlade) och låt koka ca 30 minuter. Låt svalna. Om du bara vill rulla dem i socker efteråt är det supergott men ifall du vill få dem lite sötare ännu kan du doppa ena ändan i mörk choklad. Jättegod ge-port-present och supergott att ha på julbordet och stå ( inte för att det finns där länge....hihihi)



a2.jpg



a3.jpg



a4.jpg



nimmare.jpg



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...