20 okt. 2016

Svarta kök

Som ni vet är jag usel att vänja mig vid färgstarka inredningar, men det här med svart-vitt det kan jag. Idag kikar jag närmare på några svarta kök som jag av en eller annan anledning gillar. Svart i köket lämpar sig ju rätt så bra då det inte syns små fläckar och dyligt smuts så bra. Förutom då det gäller matbord - kan av erfarehet säga att det inte är världens bästa idé att ha svart matbord. Allt damm syns nämligen där och det är ett evinnerligt torkande hela tiden. Trust me I know ! 

Detta lite skandinaviskt inspirerande kök är stilrent och snyggt. Gillar kontrasten det svarta ger mot de vita köksskåpen. Den rätt så höga köksön gör att insynen till matlagningsstället inte syns och det kan ju ibland vara en bra sak. Skulle byta ut den stora vita mattan till en matta av jute. Den stora svarta lampan som hänger ovanför matbordet finns i vårt hem på samma ställe..  :)

keittio-skandinaavinen.jpg


Modernt kök med svarta matta skåpluckor. Betongstenvägg under vilket trots sin hårdhet mjukar upp intrycket väldigt mycket. Köksmaskiner i rostfritt stål sjunker fint in i helheten. Kanske lite för tråkigt i min smak men med lite gröna örter och annat som stod framme, kunde detta kök bli lite mysigare. Skulle själv haft en ljusare matta på golvet (trots risk för fläckar..)

56726f07e4b09002ed1512d52FORIGINAL_141_2


Detta svarta kök, glansigt och snyggt, gillar jag. Litet och modernt. Stiligt och ser rent och prydligt ut. Speglande mellanvägg som ger ett spännande utseende åt köket. Gillar de vita arbetsutorna och den svarta gadinen. De ljusa mattan sitter bra där.

56bcebe9e4b09002ed1515472FORIGINAL_141_2


Öppet kök, stort utrymme, luftigt. Skulle själv känna mej otrygg i detta kök men det är ju super ifall man har mycket gäster som man vill underhålla samtidigt som man fixar till mat. Tycker matbordet men de vita stolarna sitter som pricken över i:et där brevid. Tycker att kristallkronan i guld skär sig mot de rostfria fläkten. Väggen bakom köket är härlig och gillar att samma väggfärg fortsätter till utrymmet till vänster. Ser lite underligt ut med två matplatser men det runda bordet är säkert familjens matbord där man äter morgonmål och dyligt medan det till vänster är matsalen där man dinerar med gäster.

musta-keittio-olohuone.jpg

Vilket av dessa svarta kök gillade du mest?

I vårt kök är det för tillfället lite av en katastrof- kylskåpet har nämlgen pajat och har fört ut all mat på terassen. Som tur är det 0 grader ute och jag hoppas att kylskåpsreparatören kommer snart...


nimmare.jpg

Alla bilder lånade från Etuovi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...