11 okt. 2016

Dammsugare och chokladbollar

Man vet med med besked när det är höst - vet ni hur? Jo för då börjar vänner och bekanta bjuda ut alla möjliga godheter. Barnen i familjen som är aktiva i något idrottslag eller en klass i skolan samlar in pengar till turnering eller till klassresa eller något annat. Helt roligt iof men ibland kan det bli för mycket av det goda. Det goda talar jag just nu om. Har blivit informerad av många av mina väner under den senaste veckan att jag gärna får köpa diverse godbitar och läckerheter. Ni har säkert alla råkat ut för det men i år har jag fått tacka nej till några av dem. Jag älskar godis och kex och skulle jag ha i skåpet av dessa skulle jag inte göra annat än att äta. Speciellt nu när jag jobbar här hemifrån- inte en chans att de fick vara i fred i skåpet. Tänker alltid att jag köper till jul men nej, nej- det är nog för svårt att spara. 



cats.jpg



Älskar just dessa paket: favoriterna är chokladbollana och dammsugarna som jag skulle kunna äta hur många av som helst. Samtidigt bjuds det ut andra produkter som gynnar barnens hobbyn- sportunderkläder, ljus, wc-papper och snart, lite närmare jul, även julgranar.  You name it. 



Har jultidningsförsäljarna redan ringt på era dörrar? Inte här ännu men dem gillar jag. Våra barn sålde även jultidningar liksom jag själv gjorde när jag var liten och jag brukar alltid hitta en eller annan bok som jag vill ha. Brukar alla år tycka det är så synd att vi i vår släkt inte läser böcker mer än vi gör, för bland dessa böcker brukar det finnas många fina guldkorn som jag kunde köpa till den närmaste släkten i julklapp. 



Familjens-Favoritkex-nyhet.jpg



Brukar du köpa produkter som dina vänners barn säljer till godo för idrottsevenemang eller lägerskola?



Nu skall jag njuta av dagen, en kaffe och en dammsugare- bara en till....



nimmare.jpg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...