13 okt. 2016

Att jobba hemifrån och en efterlysning

God morgon, vad jag njuter av dessa morgnar här hemma när alla åkt iväg och jag får jobba ifred. Jobba utan att nån stör och märka hur mycket jag får gjort under en liten stund, sitta vid datorn utan att det känns som om den tiden var bort från familjen. Härligt. Har fått städat lite grann, både skåp och lådor och det är ju först när man gjort sådant som man på riktigt njuter...eller hur?



v.jpg



Har alltså slutat från mitt heldagsjobb och vill på riktigt satsa på att jobba hemifrån dvs på distans. Just nu har jag några skrivprojekt på gång; skriver både artiklar och annat. Älskar att skriva och skulle gärna göra ännu mera sådant. Jag håller ju även på med skrivandet i en annan form, nämligen bloggandet som ju är väldigt viktigt för mig och eftersom jag kör med flere bloggar tar det ju en hel del tid.  Håller även på den fronten på att förnya mig lite grann så som ni märker händer och sker det ganska mycket på gång. Några trevliga jobb har jag på lut men har inte hört något säkert ännu och därför ber jag er hålla ögon och öron uppe ifall ni hör om några jobb som jag kunde göra här hemifrån. Det kan vara annat kontors/pappersarbete, bloggande för någon firma, textproducering, översättande - you name it. Är öppen för allt möjligt. Och helst på svenska!



vv.jpg



Är så glad att jag vågade ta steget - ingen har sagt att det kommer att vara lätt men jag både tror på mig själv och hoppas att jag så småningom skall ha många järn i elden och kunna jobba hemifrån på heltid. Och får jag det inte att fungera finns det ju alltid plan b, men det skall vi hoppas att jag aldrig behöver ta i bruk.... ;)



vvv.jpg



Såg på Facebook att det singlat ner några fjuttiga snöflingor i morse. År 1992 då min förstfödde föddes den 13.10 ( idag - grattis älskade J <3) snöade det också. Skall just gå ut på en snabb promenad för att sedan få lite gjort här hemma igen.



Ha en fin torsdag,



nimmare.jpg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...