13 sep. 2016

Även jag var på Habitare

Fast jag var eländigt flunssig begav jag mig hurtigt på Habitare-mässan. Bestämde mig att jag bara är där en liten stund så jag får bilder tagna och ens en gnutta inspiration. Lockade två av barnen med mig och vi spenderade några trevliga timmar tillsammans med kamerorna i högsta hugg. Alla är vi intresserade av fotografering så det blev en rejäl dos med bilder som nu finns på datorn. Jag har ju alltid gillat den ljusa och lite lantliga inrednngsstilen men nu då jag ju studerar detta med inredning, försöker jag verkligen gå in för att lära mig tycka om även andra inredningsstilar. I branchen kan det inte vara lätt att inreda någon annas hem i en stil man inte alls gillar- så jag försöker vänja mig...och jag har två år på mig, hihihihi.

Tyckte mig se en ny trend bland det stora utbudet- det fanns ganska mycket obelhandlat trä, kombinerat med organiska inslag; rep, lerkrukor, rotting, mycket växter. Mycket starka färger förekom kanske inte lika mycket men desto mer färgglada mönster i ljusare nyanser. Så mycket färg men ändå ljust. Mycket koppar och järn, läder och jute. 

Här kommer en drös med bilder som jag knäppte på mässan, mer kommer lite senare och då blir det mina favoriter detta år.

DSCN5313.jpg

Ljusa färger med inslag av obehandlat trä, rep och grönväxter


DSCN5339.jpg

DSCN5329.jpg

Mörka väggar fanns det gott om...


DSCN5315.jpg

Blickfång ! Ett härligt träd fullt med söta små vita gungor


DSCN5324.jpg

Härliga stormönstrade tapeter, blommor och blad - får mig att tänka på Edens lustgård ;)


DSCN5298.jpg

Praktiska och söta förvaringsaskar som rymmer massor. Härliga att ha tex uppe på skåp..


DSCN5409.jpg

DSCN5400.jpg

Textilier i pastellfärgade mönster av olika slag


DSCN5369.jpg

 Läder, metall, trä och grönväxter 


DSCN5366.jpg

Tuffa lampor i form av shackpjäser. Vackert sken och tycker de är så tufft kombinerade med vedklabbarna. Härligt !


DSCN5321.jpg

Mäss-selfie med dottern  ;)


DSCN5288.jpg

Lite julgrejjer såg man redan på mässan - kunde inte låta bli att handla lite härifrån, suck !


DSCN5283.jpg

Blev verkligen inspirerad av årets Habitare och trots att jag kom hem med feber var det såå värt. Som sagt - det kommer lite mer bilder i ett senare inlägg. 

Nu lagar jag mig en kopp te och lägger mig igen på soffan, 

kram till er alla som kikar in,

nimmare.jpg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...