8 aug. 2016

Hemma igen efter en vecka i solen

Oh, vad härligt vi haft det. Hemma igen efter en alldeles underbar resa till Kreta. Vädret har visat sig från sin allra bästa sida - sol alla dagar och temperaturen mellan 31- 41 grader. Ljuvligt, ja ni vet att jag älskar värmen och solen. Vi njöt av solen från morgon till kväll och stupade i säng senast klockan 23. I år gjorde vi resan till grannbyn dvs Maleme ( vi har tidigare år bott i Platanias ) vilket även innebar ett nytt hotell som verkligen levde upp till vad vi hört om det. Har aldrig förr bott på ett hotell där ägarna varit så involverade, angagerade och gästvänliga. Och såå roliga. Vi har skrattat  så mycket att vi nästan kiknat...  Maleme ligger en bit från allt håll-i-gång-liv och i byn fanns typ några restauranger och två Inka-market och en annan mat-affär, därför kändes det extra lyxigt att hotellet bjöd på massor av aktiviteter. Dygnet runt. Fast mest blev det sol och sim och så har vi njutit av härlig mat, god mat och STORA portioner. Blir att se till dieten fr o m nästa vecka tror jag... Här kommer er på en bildkavalkad från Kreta, varsågoda...



DSCN4713.jpg



DSCN4731.jpg



DSCN4732.jpg



 



bb-crop.jpg



 



DSCN4813.jpg



Finns det något bättre än en vacker solnedgång? Jo, kanske en lång strand full med vackra runda stenar. Kunde i långa stunder bara gå omkring och kika på dem, hålla dem i handen och plocka med mig av dem...



DSCN4752.jpg



 



DSCN4786.jpg



Vackert poolområde eller...???? Helt oslagbar syn.



DSCN4865.jpg



DSCN4979.jpg



DSCN4951.jpg



DSCN4960.jpg



DSCN4987.jpg



DSCN4967.jpg



DSCN5082.jpg



Just nu snurrar tvättmaskinen för fullt och jag försöker göra allt annat än att tänka på att det på onsdagen är dags att gå på jobb. Har plockat med mig en liten påse med världens vitaste små stenar som jag snart skall sätta i en glasskål så jag kan drömma mig bort till Malene - när jag så vill. Och planera nästa resa dit.....



Och hör ni, fast jag älskar Kreta så är det nog hemma det är bäst....



nimmare.jpg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...