22 aug. 2016

Favorit make-up produkter

Tänkte jag skulle visa några av mina absoluta favoriter när det gäller make-up. Ja, jag använder bara Mary Kay nuförtiden ;);)



Kan inte fatta att jag inte bekantat mig med dessa produkter tidigare i livet - men bättre sent än aldrig. Nu kan jag inte leva utan dem eftersom de bara är så bra, och det gäller både hudvårdsprodukter som make-up. Först ut är läppstiftet. Jag som aldrig kunnat använda färg på läppana utan att läpparna lidit kan nu välja och vraka bland olika nyanser som alla passar mina känsliga läppar. Favoriterna är True Dimensions Sheer Lipstick som är blandning mellan läppglans och läppstift. Det är inte täckande men ger just den perfekta känslan på läpparna. Mina favoritfärger är Posh Pink och Subtly You. Subtly you var det första jag testade och föll direkt. 



DSCN5254.jpg



På sommaren har jag dagligen använt solpuder (bronzing powder) eftersom man ju gärna vill ha lite solbruna kinder då det i våra knutar varit rätt så fattigt med sol denna sommar. Detta solpuder passar att använda hela året igenom i stället för rouge om man gillar den lite brunare nyansen. Färgen jag gillar är light-medium som är den ljusare av två. 



DSCN5252.jpg



Sedan alla härliga och så dryga ögonskuggor som jag och dottern bara älskar att leka med. Mary Kay Compact är det perfecta stället att förvara alla skuggor på ett och samma ställe. I compacten ryms alla dina favoriter; både skuggor, rouge och läppstift kan du bära i samma compact-låda. Mina ögonfärger som jag använder just nu heter  crystalline, espresso, midnight star samt färger ur en colour quad med fyra olika färger.



DSCN5256.jpg



När vi for till Grekland hade jag satt in de färger i compacten som jag ville använda under resan men gissa hur det gick? Jo hade glömt hela compacten hemma. Det enda jag hade med mig till ögonen var denna fantastiska penna som dottern i all hast hade slängt ner i min makepåse innan vi for- vilken tur. Pennan hör till serien Mary Kay At Play och produktens Shadow & liner räddade verkligen kvällarna. Pennan har en ögonskugga i ena ändan och en liner i andra. Och vi var såå snygga varje kväll. Den vi använde har namet Iced Lilac där skuggan är en ljus lila medan linern är en mörk lila.



DSCN5257.jpg



Till make-up-favoriterna hör naturligtvis även bra primers,foudation och mascara men dem berättar jag mera om senare.



Om ni vill bekanta er med Mary Kay-produkterna, beställa av dem eller kanske ordna en hudvårdskväll går det lätt att göra det på min hemsida ( klick)



 



Ha en fin start på veckan,



nimmare.jpg



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...