20 aug. 2016

En buss kommer lastad...

En och en halv vecka på jobb och jag lever ännu. ;)



Hösten har sannerligen kommit för att stanna och trots att det idag är sol och man skulle kunna slänga sig i solstolen en stund, känns det verkligen inte som sommar mer. På jobbet känns allt stressigt och om en vecka börjar de efterlängtade inredningsstudierna och jag är såå taggad. Skall bli riktigt roligt att sätta sig på skolbänken igen lite grann. Fast det blir heldagsjobb+studier.



Just nu känns livet lite hektiskt när allt igen börjar rulla på som vanligt. Älskar sommaren då man sakta men säkert kan släppa taget om arbetstider, stress på morgonen, skoltider och läxor och jag bara känner hur den nu kommer smygade tillbaka . Vill inte ! Vill ju bara njuta av varje dag och få göra det jag vill - utan stress. Vill bara leva som om det var sommarlov hela tiden - kan man det?



Den söta lilla bussen representerar det stora lasset med "måsten" som kommer när semester tog slut och vardagen infann sig. Bussen är proppfull med saker jag inte alls vill tänka på och försöker intala mig själv att titta framåt och låta bussen bara ta mig framåt, sakta men säkert. Bussen stannar på många hållplatser och de är alla de härliga stundera i livet - de som jag skall njuta av. När de mindre trevliga stunderna infinner sig är det bara att sitta i bussen och titta ut genom fönstren och se allt snabbt susa förbi...



DSCN5244.jpg



DSCN5246.jpg



DSCN5247.jpg



DSCN5245.jpg



Just nu känns det som om bussen måste stanna för att tanka, tanka nya krafter, mer energi och nya vindar. Få se vartåt den styr..



Trevlig lördag,



nimmare.jpg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...