11 juli 2016

Smoothie och nya kläder

Försöker äta ägg eller kvarg med bär på morgonen men ibland känns det bara så tråkigt. Ägg är jag utled på och då är det härligt enkelt att slänga ihop en smoothie. Idag blev det en med naturell jughurt, jordgubbar, lite krusbär, banan och en kiwi. Nam. Smoothien är det perfekta sättet att få bär använda ur frysen. De behövs inte ens tinas upp, fast det gör jag nog för att få mer gott ur dem. De sista kilona har inte ännu försvunnit men jag kämpar på. Att det är semester och tråk-väder gör ju inte saken bättre. Köpte lite sommarläsning och hoppas att jag skall hitta mig själv läsande på soffan i stället för att ligga och äta lakrids ;))). Två Liza Marklund, Lyckliga gatan och Livstid och en härlig Agatha Christie - Klockan K som jag aldrig ens hört talas om..



smoothie.jpg



Har varit på några loppisar under de senste dagarna och hittat härliga sommarkläder till mig. Har inte ens prövat dem utan tagit dem och hoppats- och ni kan säkert tänka er hur ljuvligt det är att komma hem och märka att allt passade perfekt. Har äntligen själv förstått att jag blivit mindre och har nu lätt att hitta kläder som jag gillar (och som går på mig). Nu är det bara att kämpa på lite ännu. Svårt är det men nog skall det gå...



Försök njuta av sommaren fastän vädret inte är det bästa,



Kram



nimmare.jpg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...