1 juli 2016

Pass och party i kväll

Ny månad, tänk att det redan är 1 juli och man tycker att sommarens just har börjat ...

Idag har vi dagen full med program så det gäller att vakna tidigt så man hinner med allt. Genast nu på morgonen skall jag och 15-åringen åka till polisstationen för att ansöka om nytt pass till honom. Har tydligen kollat passet slarvigt för mannen märkte plötsligt en dag att det redan gått ut och vi som åker på resa snart. Fick bokat en tid som var ca två veckor före vår resa och jag fick lite panik då man aldrig riktigt vet hur länge det tar innan det nya passet kommer. Men som tur var råkade jag igår få reserverat en ny tid (avbokningstid) till i dag och nu kan vi ta det hela med ro. Ingen stress om pass just innan resan. 

Anyway, ikväll är mannen och jag bjudna på 50+50- årsfest till min goda vän och hennes man och det skall bli riktigt kul. Det är sällan vi går på fest, mannen och jag. Vädret ser ut att bli underbart idag och kvällen likaså så man kan säkert lämna regnjackan hemma. Partyt kommer att vara utomhus så det är härligt om vi får njuta av en fin sommarkväll. Temat på partyt är grönt vilket har satt lite myror i huvudet på mig eftersom jag inte har och aldrig ägt något i grönt; varken kläder eller annat. Men så råkade jag och dottern vara och shoppa en dag och jag råkade få syn på denna fina spetsblus som jag faktiskt gillade (fast jag inte annors är så förtjust i grönt) .Råkade dessutom igår hitta ett par såå fina sandaler i silver som jag bara måste köpa. Tyvärr blir det nog inte att använda dem på kvällens fest men de kommer att bli mycket använda i sommar. 


DSCN4497.jpg


DSCN4498.jpg

 Tror jag skall ligga i solen en stund också bara vi får passfunderingarna ur världen.

Ha en fin dag ,

nimmare.jpg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...