21 juli 2016

Örter i köket

Gillar att använda örter när jag lagar mat. Fast det finns många så är mina absoluta favoriter basilika och gräslök. De passar till precis allt och gillar även att sätta dem på smörgåsar. Har ju inte ätit bröd sedan januari men har så smått nu börjat äta lite mörkt bröd och det är så gott att sätta lite örter på smöret. Gillar ju att ha örterna att stå framme i köket för de är ju så härligt gröna och lyser riktigt upp hela köket. Ser så frächt ut. I går lagade jag lasange och satte med basilika och det gjorde den såå god. Och gräslöken är fantastiskt god att blanda ner i äggsmöret- har ni testat??



DSCN4561.jpg



DSCN4562.jpg



DSCN4564.jpg



DSCN4563.jpg



Vilka är dina favoritörter i köket?



nimmare.jpg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...