26 juli 2016

Ett skepp kommer lastat ...

För ett tag sedan var jag och shoppade och råkade se denna fina segelbåt. Jag köpte förstås den inte och allt efter att dagarna gick och blev veckor, började det harma mej allt mer och mer. Tänkte att jag borde ringa till affären i fråga och höra om det fanns någon båt kvar men det gjorde jag ju aldrig. I går var vi och shoppade loss lite grann igen och då fick jag syn på en annan segelbåt (som inte alls var lika fin som den jag ville ha) och som påminde mig om att jag ju inte någonsin ringde och kollade i affären. Ringde med detsamma och hörde mig för om det fanns kvar av dem. Nej, det gjorde den naturligtvis inte... Försäljaren sade att den funnits på deras REA-bord och var nu slutsåld. Förstås. Eventuellt kunde det finnas i deras sidoaffär något exemplar kvar. Sagt och gjort, ringde land och rike runt och vilken tur jag hade- segelbåten fanns i en affär i grannstaden och dessutom på REA. Reserverade båten och åkte redan i går kväll och hämtade den och nu står den i vardagsrummet och jag är så glad..



b%C3%A5t6.jpg



 



b%C3%A5t4.jpg



b%C3%A5t5.jpg



b%C3%A5t7.jpg



Och vet ni vad reapriset var ? Jo fjuttiga 10 e - ibland har man tur alltså. 



nimmare.jpg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...