12 juli 2016

Det bästa med att inreda...

 Skall på jakt efter lite grejjer (läs: rekvisita) som jag skulle behöva till inredningen just nu och hoppas hitta något på loppisarna i närheten.. Blir ingen ingen lätt uppgift men alltid värt att försöka. Här har allt svart försvunnit i vardagsrummet och som ni ser har det med desamma blivit mycket ljusare. Härligt. Tänk att det med så små förändringar kan bli så annorlunda. Det är just det som är det bästa med inredning. När jag köper nytt försöker jag alltid se till att färgskalan i hemmet förblir den samma, så att det är enkelt att bara flytta runt saker i olika rum - och alltid passar in. Just nu är alltså de svarta sakerna flyttade och de ljusa kommit ner till vardagsrummet. I vårt hem är färgerna vitt, blått, svart, grått och rotting. 



h.jpg



 



hhhhh.jpg



Vill man sedan efter det ännu ha lite extra färg är det lätt att plocka in tex turkost eller rosa för att piffa upp det neutrala, fast det brukar sällan fungera för mig då jag tycker att färger hoppar mig på ögonen...Har väldigt svårt att vänja mig vid annat än neutrala färger i inredningen. Gillar dem massor när jag ser dem i någon tidning eller blogg eller hemma hos någon annan men sedan när jag vill ha samma i vårt hem är det stop.. Konstigt!



hhhh.jpg



Hur tänker du när du inreder? Skulle vara roligt att höra era tankar... 



Nu skall jag göra mig redo för dagens äventyr,



p u s s  och  k r a m



 



nimmare.jpg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...