3 juli 2016

Brudslöja och sol

Fredagens fest var superskoj och det var länge sedan jag och mannen var på fest på tumanhand. Vädret var härligt vilket gjorde det hela ännu bättre då vi var utomhus hela kvällen. I går fick vi även en alldeles härlig dag.  Förmiddagen njöt jag i solen men en bra bok och sedan åkte vi på loppis, mannen och jag. Inget speciellt fick följa med oss hem. Sedan blev det butik och grillning för hela slanten. På kvällen började det regna och åska så fick släpa in alla dynorna till utemöblerna vilket ju är ett himla jobb. Tänk att få bo i ett varmare land där det var uppehåll många månader i streck....



På bilderna ser ni resterna av en blombukett. Jag fullkomligt älskar brudslöjan som jag alltid tar tillvara på om det finns i en bukett. Först får den stå i vatten men sedan torkar jag dem och har dem som dekoration. Så fina och håller i flera år. Just nu har jag lite av dem på köksbordet. Finns det en vackrare och skirare blomma?



DSCN4489.jpg



 



DSCN4495.jpg



 



DSCN4494.jpg



Just nu ser det verkligen regnsjukt ut och tror minsann att det kommer att förbli en mulen dag. Passar bra så man får lite gjort inomhus också.



Önskar er en skön söndag,



nimmare.jpg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...