6 maj 2016

På stallet

Ibland frågar dottern ifall jag vill följa med till stallet. Det vill jag allt som oftast speciellt om det är vackert väder och soligt. Så var det även denna gång. Dottern vill ha mig med för att fotografera och jag gör det ju så gärna.



Har ni någon gång tänkt på hur det ofta ser smutsigt och stökigt ut på stall? Jag brukar ofta sitta och fantisera hur jag skulle ha det på mitt stall. Allt som oftast ligger det saker huller om buller och allt är "lite ditåt". Men skulle jag (eller rättare sagt dottern) ha ett eget stall så kan hon nog räkna med att mamma fixar till det så det är snyggt och prydligt. Gillar stall där allt har sin plats och där byggnaderna är snyggt målade i vitt och rött. Under vårt hästliv har jag varit i måånga stall och endast ett fåtal når upp till min "stallstandard" )..Fast det är ett riktigt lortjobb man har att göra med behöver det ju inte se smutsigt ut - eller....? Ofta är det bråttom på stall och alla lämnar saker lite här och där och man har inte alltid tid att städa efter sig- jo jag förstår precis. Men jag skulle så ofta ha lust att börja städa där men då skulle ägarna säkert tro att jag var bra konstig..;) hihihi



IMG_4676.jpg



 



IMG_4632.jpg



 



IMG_4717.jpg



 



IMG_4710.jpg



Jenny och Kongo



 



IMG_4688.jpg



Själv har jag inte hunnit med mycket bloggande och annat heller för den delen. Det är varmare tider igen vilket betyder att jag befinner mig ute de flesta soliga stunder. Resten av tiden har jag spenderat med  Mary Kay, då jag läst mig till hudvårdskonsult- så ifall ni vill testa lite produkter- hör av er! 



Idag är det ledig fredag och solstolen kallar,



nimmare.jpg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...