12 apr. 2016

Att dricka vatten

Kan inte förstå att det skall vara så svårt att komma ihåg att dricka rikligt med vatten om dagen. Har så svårt att komma ihåg det och att verkligen få drucket mer än ett eller två glas till lunchen. Försöker komma ihåg men nej. Först på kvällen kan jag sätta mig ner i soffan och tänka på det och då kan jag ha druckit två glas under hela dagen. Då blir det lite jobbigt att dricka resterande 1,8 l innan natten. Var på Tupperware-party för ett tag sedan och köpte ett set med snygga vattenflaskor som jag nu skall försöka ha fyllda i kylskåpet och försöka jobba med mig själv att få drucket flaskornas innehåll under dagen. På så sätt borde det väl lyckas



nm.jpg



Vatten är ju väldigt viktigt för kroppen och vi mår alla så bra av att få i oss tillräckligt med det. Huden mår bättre, magen och matsmältningen. Och så går man väl ner i vikt även då man dricker tillräckligt. Mitt jobb är rätt så hektiskt så jag kan nog förstå varför jag inte tänker på att dricka under dagen mer än det lilla jag gör... Försöker även påminna sonen  , som har haft problem med njurarna som liten, att dricka mycket vatten men det är lättare sagt än gjort. Coca-Cola slinker betydligt snabbare ner. Appropå sonen- han åkte iväg i går till Lappträsk där hans första månad av civiltjänstgöringen sker. Än så länge har allt varit ok och jag, hönsmamman känner sig rätt så lugn. Väntar med späning på att få höra vad han fått uppleva där.



Hur gör ni för att dricka tillräckligt under dagen?



nimmare.jpg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...