5 mars 2016

Stockholm i mitt hjärta...

Att åka bort hemifrån ibland är alltid skönt men kan bara konstatera att det nog är såå skönt att komma hem igen. Efter en resa till Stockholm känner jag mig nu helt mosig. Vi åkte på torsdagen över till Sverige; jag, mannen och pojkarna. Kul hade vi men ack så trötta. Det kunde inte ha varit bättre än att det regnade hela fredagen men vi lät det inte störa oss. Vi har hunnit med mycket skoj och givetvis började vi resan med ett glas gott i nattklubben; det blev slush åt pojkarna, cider åt mig ( usch, jo jag vet inte  lchf -men lite måste man släppa taget ibland) och öl åt mannen. Vi firade en födelsedag med härligt god mat och njöt av det musikalista utbudet på båten och naturligtvis av varandras sällskap.. På båten var det massor med barnfamiljer och det var ganska roligt. Hellre barnfamiljer än supande ungdomar ;)  



a.jpgaa.jpgaaa.jpg



I Stockholm ja, där regnade det hela dagen. Hade så sett fram emot en solig dag oss sittande på någon mysig uteservering, men inte denna gång. Vi hittade många härliga små ställen att dricka kaffe och äta på men tyvärr fick vi sitta inne. Vi gick förbi slottet och till Kungsträdgården där det mitt i det annars snöfria Stockholm fanns både skidspår och en skridkobana. Kul. Och jätteroliga små ombyteshus fanns det på sidan om. De såg ut som små kåtor. 



aaaa.jpgaaaaa.jpgaaaaaa.jpg



Sedan var det naturligvis shopping och ut och in i affärer. Det blev ett litet stop på Hollister, H&M ( se på bilden vilket snyggt provrum de hade ), Victoria´s Secret samt på en mängd andra ställen. Gamla stan hör ju till favoriterna och där spenderade vi en stor del av tiden. Vi hittade ett ljuvligt café som hette Café Gråmunken och låg på Västerlånggatan. Det var ett café i två våningar som var fullspäckat med bakverk och andra läckerheter. De tittade förvånat på mig när jag undrade ifall de hade något sockerfritt att bjuda på....  ;). Tyvärr blev bilderna som jag tog dåliga då jag använde telefonen och det var mycket lite belysning och i en källare vi satt.. Rekommenderar det verkligen



aaaaaaa.jpg''



aaaaaaaaaa.jpg



Lite shoppade jag även åt mig själv, lite smått från Lagerhaus och sedan bl a denna doft från Victoria´s Secret - love it !



Innan vi gick för att äta mat senare på kvällen njöt vi av en Irish Coffeé som bara var sååå god ( ja usch igen, jag vet att jag syndat lite under resan...men det är slut nu)



aaaaaaaaa.jpg



Som sagt - borta har man det bra men nog är det bäst hemma,



nimmare.jpg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...