14 mars 2016

I love kaffe

Att börja morgonen med en kopp kaffe är ett måste. Jag fullkomligt älskar kaffe och skulle i princip kunna bälga i mig hur mycket som helst. Tackar aldrig nej då det bjuds på kaffe. Försöker lite hålla igen men det är nog svårt. I vårt kök finns det både kapselkokare, vanlig kaffekokare samt en espressopanna och utöver det även pulverkaffe som vi bägge älskar. Försökte en tid ha den vanliga kaffekokaren i skåpet eftersom vi jättesällan använde den men det visade sig bli rätt så jobbigt då man har flera gäster. Man vill kanske inte göra kapselkaffe åt en hel slurv...



DSCN4156.jpg



Nu står då alla tänkbara manicker framme och det är bara att använda dem. Hade lite svårt att få dem att stå på ett sådant ställe i köket att man inte genast ser dem - är ju inte direkt vackra att titta på och hittade det perfekta hörnet för dem. När man kommer in i köket syns de inte ens.. ;)



Att dricka kaffe betyder för mig en lugn stund. Att njuta och få sitta ner - att varva ner. På jobbet har vi visserligen kaffepauser men det är ytterst sällan som jag kan njuta av kaffet där. Jobbar oftast samtidigt som det kallnar i koppen. Men så fort jag kommer hem sätter jag på den första koppen...och njuter.



DSCN4154.jpg



DSCN4155.jpg



För två år sedan då vi var i Grekland började vi dricka pulverkaffe dagligen och sedan dess har jag njutit av det. Jag vet, endel avskyr det men för mig är det en lite mildare variant av kaffe och det är ju så sjuttons lätt att göra en kopp när man vill. Riktigt kaffe kommer nästan som tvåa i detta sällskap. Av pulvret gör jag ofta även frappe som ju är en kall kaffedryck. Love it.Innehåller pulverkaffe, is och vispad grädde i stort sätt.



DSCN4158.jpg



DSCN4157.jpg



DSCN4159.jpg



Gjorde just ett ljuvligt nötbröd som jag skall äta till eftermiddagskaffet. Ni skall få receptet senare i veckan.



Ha en fin dag,



nimmare.jpg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...