12 mars 2016

Ägg, ägg, mera ägg..

Hos oss går det åt mycket ägg nuförtiden. Både manen och jag älskar kokta ägg och har alltid ätit ägg. Men nu när jag följer lchf har det gått till att vårt äggskåp regelbundet måste fyllas på. Ägg är ju väldigt gott och dessutom mycket hälsosamt. Det är egentligen en riktig vitaminbomb som innehåller  allt vi behöver förutom C-vitamin. Äter ägg på morgonen och oftast även åtminstone ett ägg längs med dagen. Det kan handla om ett kokt ägg som slinger ner så där bara med smör och salt eller en omelett. Skulle jag äta bröd skulle jag även lägga det på smörgåsen... men i salladen finns det ofta ägg. Ägg är ju också enkelt at koko hemma och ta med till jobbet..



vvv.jpgv.jpg



Visste ni hur mycket man kan använda äggskalen till? Äggskalen är mycket användbara. Du kan krossa dem och använda dem till att rengöra termosar, kastruller och grytor med. Tar även bort skadedjur från blomrabatterna när du strör skal runt rabatten, tycker du att kaffet smakar bittert kan du lägga i ett äggskal i filtret och det smakar gott, som ansiktsmask, rensar avloppet...ja som ni märker så finns det många olika saker att göra med dem. Men jag sparar nog inte äggskalen ;).



 



vvvv.jpg



Idag ser det ut att vara en härligt solig dag. Tror jag skall gå på en längre promenad, men först skall jag fixa till min nya telefon. Den gamla har strulat några veckor och nu har jag en ny... hatar att byta telefon. Det gamla trygga är så bekvämt. Men jag kan inte leva med en telefon som en gång i minuten stänger av sig  så det är väl nödvändigt.



Få se hur jag klarar mig. Önskar er alla en skön lördag,



 



nimmare.jpg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...