25 feb. 2016

Längtar till värmen

Gissa bara! Om ni kan tänka er hur jag längtar till sommaren och till varmare breddgrader. Helt grymt massor. Vi har igen bokat en resa till Grekland - den här gången i slutet av juli. Råkade se på internet at det nu redan varit helt supervarmt där, hela 28 grader. Man kunde ju ha varit där i stället för i den blöta februarisnön här i våra trakter. Längtar efter att bara ligga i solen och njuta, att få hoppa i poolen när som helst och att få gå på den fina stranden och få sand mellan tårna. Aah. Ännu gäller det att vänta lite. Just nu har jag ju sportlov och det blev ingen resa för oss under denna vecka. Däremot skall vi nästa vecka åka på kryssning till vårt västra grannland. Även det skall bli roligt eftersom det är ca två år sedan vi senast var där. Det skall bli lite shopping och god mat, lite drinkar på båten och säkerligen lite shopping där oxå. I år har vi inga planer att åka till Åland där vi ju annars håller hus nån vecka under semestern.



DSCN2582.jpg



I stället skall vi åka över till Tallinn på en hotellweekend och det blir bra. Jag har aldrig varit i Tallinn när det inte varit kallt och slaskigt eller regnigt och hoppas verkligen att vi skall ha ett härligt veckoslut där. Vem vet - kanske det ändå blir en liten tur till Åland !



DSCN2499.jpg



När vi bläddrade på nätet efter sommarresa hittade jag många nya fina platser dit jag gärna skulle vilja åka. Men de finns säkert kvar där nästa år. Nu är det Grekland, Stockholm och senare Tallinn som väntar. Och kanske även en Köpenhamn-resa bara jag skulle få biljetter köpta ( har velat åka dit säkert i fem år redan men.... )



DSCN2436.jpg



Ha en fin dag, skall göra tomatsoppa till oss idag. Få se hur jag lyckas...



nimmare.jpg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...