18 feb. 2016

Kanske några tavlor

Vi har inga tavlor på väggarna och det stör mig alltid då och då. Gillar vacker konst och uppskattar dem men då jag är så förskräckligt fånig och pedantisk hittar jag ingen konst som skulle passa in hos oss. Det kunde kanske vara någon skiss eller något svart / vitt, ja varför inte något med färger. Tror bara att det skulle se klumpigt ut när vi inte har några andra färger i huset :) , Som ni säkert kommer ihåg målade jag en sats med ramar i silver färg och det är det enda i ramväg hos oss ;). På väggarna hänger nog diverse speglar, väggtexter, fönsterkarmar och annat , men alltså inga tavlor. Köpte för ett tag sedan några snygga ramar dit jag tänkte låta sätta in några svartvita foton på barnen och på familjen. Vi har nämligen inte heller många foton på oss framme och jag tycker att det kunde vara kul att ha några snygga svartvita foton hängande på väggen



DSCN3655.jpg



DSCN3633.jpg



Som ni ser så ser det rätt så tomt ut längs de vita väggarna. Jo en svart stjärna fick jag upphängd i vardagsrummet men inte hetter den fyller upp den stora vita väggen i vardagsrummet. Så nu skall jag fundera vidare. Blir det någon snygg tavla eller hänger vi några svartvita bilder någonstans. I trappuppgungen skulle jag gärna ha dem upphängde för jag tror att jag inte gillade att ha dem i vardagsrummet... svåra frågor. Svårt även att "testa" eftersom vi har helt horribla väggar och det är sgs omöjligt att få in några skruvar. Så det kommer inte på tal att gubben skulle borra några hål "på prov". Suck. Varför skall saker ibland vara så krångliga. Men några bilder skall upp i ramar- oavsett.. vad det i slutskedet blir...jag det får vi se !



DSCN3632.jpg



Skall sova på saken tror jag...eller nån vecka kanske..



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...