19 jan. 2016

Jag älskar att pyssla

Att hålla på med något pyssel är väl det härligaste som finns. Gillar att ha flera projekt på gång här hemma och kan väl bara säga att jag väl är en lyckans ost som har ett jobb där jag även får pyssla till lust och leda. Det är ju lite annorlunda pyssel eftersom pysslet där är fokuserat på små barn men här hemma kan jag låta min pyssel-ådra få flöda rikitgt över ibland. Här är det alltid målning, restaurering eller annat DIY på gång men just nu mycket pyssel i min färgläggningsbok för vuxna. Älskar att sitta och måla vackra bilder och få använda regnbågens alla färger.( jo, älskar alla färger fastän de syns väldigt sparsamt här hemma hos oss) Förutom att jag pysslar till hemmet och på jobbet  pysslar jag även till tidningsartiklar som sprids ganska jämt över hela året. Det blir både påsk-, jul- och sommarpyssel- och det älskar jag. Här nära oss finns just inga pysselaffärer men som tur finns det desto fler på nätet. Det är ju så fantastiskt att kunna sitta hemma i köket och fundera vad man behöver till sina kommande pyssel. Blir det smycken eller är det målning med schabloner som står näst i turen? 



b.jpgbb.jpg



bbb.jpg



Har hittat många alldeles härliga affärer på nätet som säljer allt man bara kan tänka. Och dem anlitar jag om och om igen. Det blir några gånger i året lite större beställningar från bl a Sinooperi men även CC-hobby som har ett verkligt bra urval. Dessutom blir man ju såå inspirerad när man sitter och kikar i deras sortiment. Man skulle ju gärna pyssla hela dagen lång. Inredning är ju även en sort pyssel- det kan ju lätt bli lite mer pyssel kring någon grej man just skaffat. Ni känner väl igen er? En ny blomma eller en matta kan ju kräva lite extra "pyssel" i hela rummet, eller hur?



bbbb.jpg



Vilket är ditt favoritpyssel och har du nån favoritnätaffär som säljer pysselgrejjer?



nimmare.jpg



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...