3 jan. 2016

DIY - Ett mindre projekt

Gott Nytt År till er alla.



Här har vi njutit av många lediga dagar. Har hunnit slutföra ett av mina långvariga projekt, nämligen att spraymåla alla tavelramar i krom. Dessa skulle komma upp på vår sovrumsvägg där vi samlat alla våra nära och kära. Under jullovet har vi dock ändrat om lite så väggen som jag skulle hänga dessa tlllbaka på är inte längre i vårt sovrum. Dottern övertog det rummet . Men det grymma målarjobbet är slut och ramarna väntar nu på att komma upp på en annan vägg. Ni vet hur det är då man spraymålar- allt annat, inte bara ramarna , blir målade och det gäller även målaren själv Fingrar och fötter fick sig en kromfärg som jag aldrig trodde skulle lossna. ;)



nnn.jpgnn.jpgn.jpg



Ramarna är en ihopsamlad mängd gamla ramar som nu då fick sig en liten uppfräschning. Gillar verkligen denna kromfärg på flaska. Man kunde förnya lite andra saker också med den för så snygg blir det. Det här är för övrigt samma färg som jag spraymålade mitt ärtträd med. Tur att det blev färg kvar så jag får piffa till lite andra grejjer ännu..



aaa2.jpg



Önskar er alla en fin start på det nya året. Jag har gjort några nyårslöften som jag skall försöka hålla. Skriver mer om dem i ett annat inägg. Har du gjort några?



Kram,



nimmare.jpg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...