25 jan. 2016

Älskar vårt kök nu

Hejsan igen! Minns ni att vi i höstas fixade lite om i köket? Jag är verkligen fortfarande så nöjd med slutresultatet. Tänk att man så lätt kan få så snyggt. Jag gillade ju inte alls våra kakel som fanns i köket.  Hade länge redan funderat på hur man skulle kunna fixa till dem utan att göra någon remont i huset. Lekte med tanken att måla dem men det blev aldrig av och det är jag , om någon, väldigt glad över. Här var alltså kaklen beigegula och fula och jag vantrivdes verkligen. Och nu när jag stiger in i köket känns det varmt och mysigt och det ser verkligen ut som om vi bytt ut hela köksinredningen. När vi får besök märker alla skillnaden och tror verkligen att vi har satt nya kakel mellan diskbänken och köksskåpen. Så snyggt är det.



ee.jpg



Gillar även looken på mina självritade och klippta plastbitar, jo plastbitar är det ju D-c-fix.. Bitarna, som ju är kanske lite ojämt klippta, gör ju att plattorna ser ännu mer ut som stenkakel. Och "grå sten" är det vad de skall föreställa. All köksinredning går faktiskt i grått, svart och vitt och jag tycker massor om den kombinationen just nu. Tycker nu när jag ser på bilderna att hela vårt kök fått ett helt annat djup; allt kommer bättre fram och jo, man kan inte undgå att tänka på alla fläckar som så bra syntes på de ljusa kaklen, inte syns alls. Dessa har fått både ånga från spis och ugn på sig och diskvatten men de tycks hålla väldigt bra. Skulle gärna ha en skinande diskbänk.. vet nån hur man får det? 



eee.jpg



eeeee.jpg



eeeeeee.jpg



De nya matbordsstolarna som jag köpte av en vän älskar jag och de passar så fint till vårt urgamla bord som blir målat stup i kvarten. Än är den vitt sen blir det svart. Och nu är det då vitt igen. Och vid jultiden var jag så sugen på vita stolsdynor men de visade sig vara svåra att få tag på. Frågade försiktigt ifall min snälla mamma kunde tänka sig att sy sittdynor åt oss och det gjorde hon. Meningen var att det skulle bli helt vita dynor, men efter lite funderande tyckte jag det kunde vara tufft med svarta,(då alla andra har vita) och det visade sig blir supersnyggt. För tillfället har vi små ryggdynor på varje stol men tanken är att jag skall sy även svarta ryggdynor till alla stolar.



eeeeee.jpgeeeeeeee.jpgeeeeeeeee.jpg



Ja-a, kan inte säga annat än att jag är så glad att jag våga förnya köket lite grann och att jag orkade limma alla kakelplattor bit för bit-



för det blev ju bara så snyggt!



nimmare.jpg



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...