28 dec. 2015

Hej igen

Såå ja, det blev visst en liten julpaus här på bloggen. Så har vi då firat jul, riktigt ordentligt. Min lillasyster från Schweitz var här över julen med sin familj och det var roligt att träffas igen. På juldagen samlades vi alla hos oss och jag kan berätta att vårt kök inte är gjort för att 10 personer skall sitta runt bordet. Det var, som det brukar, trångt men trevligt. Det bjöds på lax och annat mumsigt. Eftersom vi inte har någon matsal och matbordet inte ryms in i vardagsrummet, är det bara att inte även festmåltiderna i vårt kök. Och som jag redan nämde så är det trångt men väldigt mysigt. Denna jul har man knappt sett den röda färgen hos oss - det gällde även denna middag. Dukade ändå med Riviera Maisons fina Merry Christmas - servetter som jag tycker är så fina. Så lite juligt blev det i varje fall. Hade även tidigare köpt lite silverstjärnor och silvrade små bollar som var utspridda över bordduken och de var riktigt festliga. De skall jag använda till nyårsdukningen också. Ser ni de fina svarta sittkuddarna på stolarna? Dem fick jag av min snälla mamma till julklapp och dem har hon sytt till mej . De är så fina och jag gillar att de är svarta och inte vita som alla andra har. Dessutom är dessa svarta ganska praktiska med tanke på att det finns vissa klottare i huset ;) ! Ryggdynorna har jag på stolarna eftersom jag tycker man sitter bättre i dem med  en liten kudde bakom ryggen. De skall även få samma svarta tyg på sig så småningom.



lll.jpgllll.jpglllll.jpg



Om en vecka är det dags för mig att igen återgå till jobbet- halvtid till att börja med. Är riktig rädd för hur det skall gå. Här hemma har jag redan haft några riktigt bra dagar men så fort jag gör något med ryggen, blir den sjuk.Var innan jul på ryggröntgen och får veta resultatet om två veckor då jag besöker fysiatrikern igen. Här hemma försöker jag göra allt jag bara kan. Det gör ont men jag försöker mitt bästa. Jag orkar inte heller gnälla över ont längre så jag bara tar mina mediciner och kniper ihop. Fysiatrikern gav mig redan en ganska säker diagnos och ifall röntgenbilden visar att han har rätt, kommer jag att leva med sjuk rygg i framtiden. Men mer om det senare.



ll.jpg



Hoppas att ni alla haft en skön och avslappnande julhelg, det har vi i varje fall. Ännu skall jag njuta en vecka här hemma innan vardagen tar över. 



Trevlig måndag,



nimmare.jpg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...