8 dec. 2015

8.12 - H som i hyacinter

Skrev redan (under rukbriken dofter)  att jag älskar hyacinter. Köpte lite mer av dem och nu finns det både blommor som doftar i vårt hem och de som ännu är så fina i knopp. Gillar dem då de är alldeles små. När de blommar färdigt kan jag glatt klippa bort blomman och bara ha de vackra bladen att växa kvar i krukan. Vackert även så tycker jag. Just nu är alla färger representerade men mest gillar jag vit och ljusröd. Råkade se att en av blommorna verkar bli riktigt mörk rosa, nästan cerise-röd .... spännande. Visst är det bra att jultidens härliga småttingar dessutom är rätt så förmånliga, man kan med gott samvete köpa mer av dem varje vecka - eller åtminstone an efter som de blommat slut..



WP_20141118_004.jpg



IMG_2129.jpg



WP_20141123_022.jpg



ffff.jpg



Just nu älskar jag allt som gör min tråkiga vardag lite lyxig...



nimmare.jpg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...