2 dec. 2015

2.12 B som i bling-bling

Funderade ett bra tag på vad bokstaven B skulle stå för i min julkalender. I år kommer vår jul inte att bestå av så mycket av den traditionella röda julfärgen. I stället kommer det att finnas bling-bling dvs silver och mycket grönt i form av granris och mossa. Under en längre tid har silvret allt mer smugit sig in i vårt hem och den passar ju bra även till julen - högtiden som är en av de festligaste. För ett tag sedan köpte jag från Kaunis Coto några härliga julsaker som har stått framme fastän det inte riktigt ännu är jul. Det var den underbara stora glaskulan  Maison De Noel Christmas ornament och Bedford Decoration Tree som bara är så fina här hemma hos oss Trädet är ett led-träd och lyser så vackert om kvällarna Glaskulan är full med silverglitter och glittrar så fint. Ja, jag älskar dem båda.

cc.jpg

ccccc.jpg

På brickan där ledträdet står har det samlats en hel del annat som glimmar, känner mig just nu lite som en skata som svänger ögat mot allt som glänser. Det känns nytt och fräscht och tror minsann att jag fått resten av familjen att också gilla det. Ännu saknas granriset- kan inte gå ut i skogen med denna rygg hur mycket jag än vill. Men hoppas jag hinner med det ännu innan jul.

c.jpg


ccc.jpg

Vilka färger har du planerat in i dina juldekorationer detta år?

nimmare.jpg


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...