13 dec. 2015

13.12 - M som i mossa

Att dekorera med mossa är något som jag alla vintrar brukar göra. I år har vi endast mossa runt avdentsljusen i den vita skålen men vanligtvis brukar jag använda mossa och andra naturmaterial mycket rikligt.Mossan passar så fint ihop med julen och ger ett trevligt intryck vart man än lägger det. Gillar att ha den gröna mossan runt tulpan- och hyacintlökarna men den är också vacker att göra mossbollar av. Min mossboll är gjord för flera år sedan men ännu är den i mina ögon lika vacker. Mossa får man ju egentligen inte plocka utan markägarens lov men jag har turen att ha lite mossa på min egen bakgård ...



DSCN3770.jpg



 



DSCN3836.jpg



 



DSCN3761.jpg



 



Idag firar vi både tredje advent samt luciadag. Svenskfinlands Lucia är min barndomsväns dotter och samtidigt min sons fd klasskamrat så vi kommer naturligtvis att följa med kröningen i kväll. Tills dess vill jag önska er en härlig söndagsmorgon med Jonna Jintons stämningsfulla luciamorgon.



https://www.youtube.com/watch?v=uDlIRyVXMC0



 



nimmare.jpg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...