12 dec. 2015

12.12 - L som i lingonris och lykta

God morgon på er alla . Har sovit väldigt länge idag. Igår hade jag en verkligt dålig rygg-dag.  Berodde det kanske på en ny jumppa rörelse som jag gjorde? Hur som helst är den lite bättre idag och idag tänker jag inte göra den rörelsen igen. Här hemma sker inte så mycket. Försöker i sakta mak förbereda mig inför julen . Har satt fram lite juldekorationer och till dem hör även lingonkransar. Tycker om att både göra lingonkransar och att ha dem framme . Varje jul hänger det kransar av lingonris på vitrinskåpet samt i terassdörrarna. Lite rött band kring kransarna gör att det genast ser juligt ut, inte sant? Annars ser man inte rött hos oss, inte ens till jul.. När vädret är så här uselt vill man ju bara att det skall kännas varmt och mysigt inne. Tänker det alls komma snö innan julaftonen. Bara 1 ½ vecka kvar, hörrni.



IMG_2187.jpg



IMG_2185.jpg



Hos oss brinner nu fejk-kaminen i ett kör. Ser så mysigt ut att fast man inte i år ( pga vädret ) riktigt fått upp julstämningen känns det så härligt stämningsfullt när ljusen lyser här inne. Skulle gilla att ha en likadan uppe i övre våningen som kunde ge den där varma känslan. Borde i år igen ha önskat av tomten en riktig kamin. Jag vet att det finns en här i familjen som inte alls gillar ideén men han förstår inte hur ljuvligt det skulle vara. Tänk att ha en riktig en som verkligen värmde under kalla och mörka höst- och vinterkvällar. Vet inte hur jag skall få honom att tända på  min idé. Denna min egen enkla version består ju enbart av en ljusslinga samt träklabbar och en superstor lykta. Till er som vill göra en liknande....Lyktor för den delen är ju ett måste under jultiden. Både inne och ute hittar ni dem hos oss. 



DSCN3713.jpg



DSCN3711.jpg



Önskar er alla en skön lördag, 



nimmare.jpg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

JAG FLYTTAR

 Tar mitt pick och pack och flyttar över till nouw.  Samtidigt byter bloggen namn till Vintage home Du hittar mej i fortsättningen på  www.n...